Pyöräilymedia on jo pitkään kirjoittanut, että Pariisin olympialaisissa eräajossa ja maantieajossa kultaa voittanut Remco Evenepoel jättää Soudal–QuickStep-tallin ja liittyy Red Bull–Bora–Hansgroheen.
Soudal–QuickStepin johtaja Jorgen Foré vahvisti, että 25-vuotiaan belgialaisen nykyinen sopimus on voimassa vuoden 2026 loppuun asti, mutta hän aikoo ostaa sen ulos liittyäkseen rahankaampaan Red Bull–Bora–Hansgroheen. Evenepoelia yhdistettiin myös Ineos Grenadiersiin, mutta asiantuntijoiden mukaan hän teki valintansa Red Bull–Bora–Hansgrohen hyväksi.
Belgian työlainsäädännön mukaan Evenepoelin on maksettava yhden vuoden palkka ja mahdollisesti hieman enemmän poistuakseen Soudal–QuickStepistä vuotta ennen sopimuksen päättymistä. Siirtosummana on tarjottu seitsemää miljoonaa euroa, jonka Red Bull–Bora–Hansgrohe todennäköisesti kattaa osana nelivuotista suurta sopimusta, jonka myötä Evenepoelista tulee saksalaisen tallin uusi johtaja ja Tour de Francen kokonaiskilpailun voittajasuosikki.
Red Bull–Bora–Hansgrohen taustajoukoissa aloittaa myös entinen ammattipyöräilijä ja Belgian maajoukkueen päävalmentaja Sven Vanthourenhout, jonka kanssa Evenepoel voitti Pariisin olympialaisissa kaksi kultaa.
Evenepoel on voittanut 64 kilpailua, mukaan lukien kuusi etappia suurtuureilla. Tämän vuoden Tourilla hän voitti aika-ajon, mutta keskeytti 14. etapilla loukkaantumiseen ja huonoon kuntoon vedoten.

